Welcome to this course, which highlights the key elements of Nordic and especially Finnish wood industries. The aim is to give the students an overview of the factors, which give the Finnish woods products their special characteristics. Students will also be given points of comparison from other supply sources in order to make it easier to understand how it is best used in various applications, whether it is interior products, joinery, or structural uses.

This course is divided into six different modules:

1. Introduction
2. Boreal forests and Nordic forestry
3. Timber-based products
4. Plywood, LVL, and other wood-based panels
5. International wood product markets
6. Wood products in interiors, exteriors, and structural use

LAB University will partner with Business Finland in arranging this course. Each student will get a student status at LAB university. With this, the study material becomes available in LAB MOOC and students study the given material at the most suitable time for them.

You can do each one of the modules at your own pace, but the recommendation is that you listen to the lecture(-s) given, as well as go through the other study material (videos, reading, statistics, etc.) within a month from the start of the course. Each module ends with a multiple-choice exam to assess your understanding of the topic. A Business Finland diploma of the course will be granted to those, who pass the course!


Kurssi alkaa 10.10. ja päättyy 5.12.2022
Itserekisteröityminen kurssille alkaa 15.6.

Markkinoinnin peruskäsitteitä ja perusteita käsittelevä kurssikokonaisuus on jaettu kahteen osaan:
Markkinoi vaikuttavasti 1 (2op) ja Markkinoi vaikuttavasti 2 (3 op). Kurssit on toteutettu kahden markkinoinnin opettajan yhteistuotantona ja hyödyntäen muita markkinoinnin osaajia asiantuntijoina, joten saat varmasti kattavan ja monipuolisen johdatuksen markkinoinnin saloihin.

Kurssin videoesittelyn linkki
Katso kurssikokonaisuuden videoesittely

Molemmat kurssit suoritettuasi voit hyväksilukea myöhemmin LABin Asiakkuudet ja markkinointi (5op) -kurssin. Markkinoi vaikuttavasti 2 kurssin esitietovaatimuksena on Markkinoi vaikuttavasti 1 -kurssin suoritus (jos olet suorittanut kaikki 1. kurssin tehtävät hyväksytysti, voi osallistua kurssille vaikka loppuasrvosana ei olisi vielä kirjautunut)

Markkinoi vaikuttavasti 2 -kurssi keskittyy seuraaviin osa-alueisiin:

Segmentointi ja kohdentaminen, brändit ja brändäys, tuotteistaminen, some- / digimarkkinointi sekä asiakaspalvelu ja myyntityö.

Suoritettuaan kurssin opiskelija osaa
- tunnistaa markkinointi- ja myyntiprosessin vaiheet.
- ymmärtää brändin rakentamisen ja merkityksen liiketoiminnassa
- hahmottaa segmentointiprosessin ja sen hyödyt
- ymmärtää digimarkkinoinnin peruskäsitteet
- tunnistaa asiakastarpeita ja ymmärtää niiden merkityksen yrityksen menestykselle

Kurssin voi suorittaa lähes täysin oman aikataulun mukaisesti, kunhan kurssin oppimistehtävät on palautettuna määräaikoihin mennessä.

Kurssin arviointi: hyväksytty – hylätty. Hyväksyn arvosanan saa, kun kaikki kurssin oppimistehtävät on suoritettu hyväksytysti.

Kurssi alkaa 29.8. ja päättyy 20.10.2022
Itserekisteröityminen kurssille alkaa 15.6.

Markkinoinnin peruskäsitteitä ja perusteita käsittelevä kurssikokonaisuus on jaettu kahteen osaan:
Markkinoi vaikuttavasti 1 (2op) ja Markkinoi vaikuttavasti 2 (3 op). Kurssit on toteutettu kahden markkinoinnin opettajan yhteistuotantona ja hyödyntäen muita markkinoinnin osaajia asiantuntijoina, joten saat varmasti kattavan ja monipuolisen johdatuksen markkinoinnin saloihin.

Kurssin videoesittelyn linkki
Katso kurssin videoesittely

Molemmat kurssit suoritettuasi voit hyväksilukea myöhemmin LABin Asiakkuudet ja markkinointi (5op) -kurssin.

Markkinoi vaikuttavasti 1 -kurssi keskittyy seuraaviin osa-alueisiin:

Mitä on markkinointi, osto- ja kulutuskäyttäytyminen sekä kilpailijat, kumppanit ja liiketoimintaympäristöt

Suoritettuaan kurssin opiskelija osaa:
- hahmottaa markkinoinnin merkityksen yrityksen liiketoiminnassa
- tunnistaa asiakaslähtöisen liiketoiminnan.
- ymmärtää markkinoinnin ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskeisiä käsitteitä.

Kurssin voi suorittaa lähes täysin oman aikataulun mukaisesti, kunhan kurssin oppimistehtävät on palautettuna määräaikoihin mennessä.

Kurssin arviointi: hyväksytty – hylätty. Hyväksyn arvosanan saa, kun kaikki kurssin oppimistehtävät on suoritettu hyväksytysti.

This course is the result of the Crea-RE project joint collaboration of Lahti University of Applied Sciences (FI), University of Gävle (SE), University of Latvia (LV) and ITMO University (RU). The project was addressing the need to develop the current education in resource efficiency in Central Baltic (CB) countries by developing higher vocational education training (VET) together to better match the needs of companies.

The Crea-RE project lead to the aligned “resource efficiency and circular economy” curricula content and learning package. The content is implemented in four higher VET institutions in CB region and includes an E-learning web portal to share the aligned curricula content and 16 practical case studies for companies developed by international student groups.